Skola och göra om i rummet

Hej!

Slutade strax innan 2 idag och kommer göra det varje torsdag, riktigt skönt verkligen.När jag kom hem dammsög jag lite i mitt rum och vattnade blommorna. Sen kom mormor in (vi bor grannar) och hjälpte mig att mäta i mitt rum för jag ska måla om och köpa nya möbler. Så nu åkte mamma och mormor och kollade på färg (jag får såklart bestämma färgen) och lite senare ikväll ska vi åka iväg och kolla på sängar. Behöver verkligen en ny eftersom min håller på att gå sönder.

Vi hade en jättetråkig hemkunskapslektion idag, vi hade en elak vikarie också. Hon lät oss inte prata och säga det vi ville. Vi fick skriva om hur vi ska spara på resurser i hushållen och jämföra hur det är i andra länder och sen göra en måltid enligt tallriksmodellen och SMART-metoden. Visst, det kanske är bra att kunna men det var inte kul att sitta från 8.15 - 09.55 med 10 minuters rast och diskutera sånt. På rasten sprang Emma, Fanny och jag ut för att springa in i idrottssalen där några av killarna hade fotbollsprofil, men omklädningsrummen var stängda, så vi sprang ut i kylan i onödan. Men lite kul var det ändå. Emma virade runt sin halsduk runt huvudet för att man inte skulle se att det var hon, men hon lyckades inge vidare. :P

Nu ska jag göra SO-läxan, har 17 frågor att svara på.
Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: sabina

Hej! Vill du ha en invite till bloggsvar? Klicka in på länken nedan och anmäl dig! :)



http://binalina.blogg.se/2011/january/tavling-vinn-inbjudan-till-bloggsvar.html#comment

2011-01-13 @ 16:48:08
URL: http://binalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0